UMNO, UNTUK ORANG KERDAU

Saturday 9 February 2013


'Selamat Tahun Baharu Cina 2013'


… kekalkan perpaduan dan terus beri sokongan kepada Perdana Menteri untuk memakmurkan lagi negara demi kesejahteraan rakyat berbilang kaum juga, kata Menteri Besar

GONG XI, GONG XI... Dengan kedua-dua tangan digenggam ke dada, Dato' Sri DiRaja Adnan mengucapkan 'Selamat Tahun Baharu Cina' kepada semua khususnya rakyat negeri dalam kalangan kaum Cina kita. 


NOTA EDITOR;

Berikut disiarkan Perutusan Tahun Baharu Cina 2013 Menteri Besar Dato’ Sri DiRaja Adnan Yaakob yang ditujukan kepada seluruh rakyat kaum Cina terutamanya di negeri ini. Semoga kita dapat turut sama-sama memanfatinya.    


Alamaya, INDERA MAHKOTA 5, KUANTAN – Saya ucapkan Selamat Tahun Baharu Cina kepada seluruh rakyat kaum Cina khususnya di negeri Pahang, yang akan menyambutnya pada Ahad, 10 Februari ini.

Tahun 2013 ini sepertimana menurut kalendar Cina, ialah tahun ular atau secara khusus, ular air; yang bermula 10 Februari ini dan berakhir pada 30 Januari 2014.

Sempena sambutan Tahun Baharu ini, sukacitalah saya menyarankan agar kita sama-sama dapat terus mengekalkan perpaduan sesama kaum dan juga antara kaum, dalam negara kita yang majmuk ini.

Kepimpinan negara kita sendiri yang diketuai oleh Perdana Menteri Dato’ Sri Mohd Najib Tun Hj Abdul Razak, telah bukan sahaja sering menyarankan tentang hal ini, malah membuktikannya.

Lihat sahaja kepada dasar-dasar dan tindakan-tindakan jangka sederhana dan panjang yang Kerajaan perkenalkan seperti Program Transformasi Kerajaan (GTP), Program Transformasi Ekonomi (ETP), dan Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA); yang sasarannya ialah untuk memakmurkan negara demi perpaduan dan kesejahteraan hidup rakyat tanpa mengira kaum di negara ini.

IKLAN AKHBAR... Inilah iklan 'Selamat Tahun Baharu Cina' memaparkan Dato' Sri DiRaja Adnan yang disiarkan dalam akhbar China Press keluaran Sabtu, 9 Februari atau sehari sebelum hari perayaan pada Ahad, 10 Februari. 

Iklan ini disiarkan sehari awal memandangkan akhbar-akhbar Cina seperti China Press milik Media Chinese International Ltd kepunyaan Tan Sri Tiong Hiew King - yang juga Pengerusi Eksekutif, Kumpulan Rimbunan Hijau; tidak ber'siaran' pada Ahad, 10 Februari dan Isnin, 11 Februari berikutan 'press-holiday' yang diambil oleh staf dan wartawannya pada kedua-dua hari Sabtu, 9 Februari dan Ahad sendiri, 10 Februari.    


TINDAKAN JANGKA PENDEK BAGI RINGANKAN BEBAN RAKYAT

Tindakan-tindakan jangka pendek seperti pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) 1.0 dan 2.0, begitu juga yang lain seperti Bantuan Buku 1Malaysia (BB1M) dan wang ihsan RM500 kepada mangsa-mangsa banjir; semuanya untuk dimanfaati oleh rakyat berbilang kaum lalu dapat mensejahterakan dan menyatu-padukan lagi perhubungan mereka.

Perdana Menteri juga sudah terkenal dengan program tinjauan mesranya (walkabout) dan tinjauan ini meliputi ke semua kawasan tumpuan kaum di negara ini, termasuklah sama ada di bandar mahupun di luar bandar.

Oleh itu, marilah kita sama-sama memberikan sokongan padu kepada kepimpinan Perdana Menteri khususnya kepada usaha-usahanya untuk terus memakmurkan lagi negara dan negeri ini, agar kita dapat terus hidup dalam keamanan dan kesejahteraan dalam sebuah masyarakat yang kukuh bersatu-padu.

0 comments:

Post a Comment

BERIKUT ADALAH SENARAI BLOGGER PILIHAN PAHANG... MOHON KLIK UNTUK DAPAT BERITA TERBARU

Salam 1 Malaysia.. Berikut adalah sebahagian senarai blogger-blogger berorientasi politik dari negeri Pahang   Darul Makmur. Sila maklumkan blog tuan-tuan dan puan-puan melalui ruangan komen untuk ditambah senarai dibawah. Terima Kasih.



BLOGGER PILIHAN PAHANG
Semut HitamBrave-Heart
Unit Media Baru PahangPahang Ku
Kutukan DewataRapatkan Barisan
Inspirasi Remaja KiniWZWH
Sri Tri BuanaJawa Rangers
Aku Waris PahangPanglima Patin Hitam
Pemikir Politik JerantutNasionalis1982
Media BeraKisah Klasik Untuk Masa Depan
Borok Politik WehGegar Malaya
Cucu Salleh RimauUmno Bahagian Lipis